Johnny Miller

Starting bid:

Johnny Miller is a British “journalist” who works on the Iranian government’s media. The “Iranian regime” trace explains his way of being “a journalist” as Iran is a war partner of Russia and supports it with “Shahed” drones used to bombard Ukraine. No wonder all of Johnny’s interviews are in line with Russian propaganda.

Item condition: Used

Time Left:

Ending On: 24.02.2025 10:18

Timezone: Europe/Brussels

(Enter more than or equal to : )

Category: Tags: ,

Description

First of all, this minion keeps representing himself as a British journalist. He is an Iranian journalist with British citizenship. He works for the Iranian state-owned English-language channel Press-TV, created to promote Iran to the world.

This channel is controlled by the same mullah regime that has ruled since 1979 and destroyed any sprouts of a free press in Iran. The same government that is now brutally suppressing protests and the same regime that is a crucial ally of Russia supplies drones used to attack civilian infrastructure in Ukraine.

Therefore, expecting quality and unbiased journalism from Miller is useless. However, he likes to emphasize how impartial he is compared to “mainstream” Western journalists – somewhat strange statements from someone literally on the payroll of Islamic religious fundamentalists.

Accordingly, everything that Miller does in Ukraine aligns with Russian propaganda narratives. If he gives an interview, it is an interview with Radio Sputnik’s George Galloway, a fellow pro-Russian propagandist.

He reports only from Russia-occupied territories of Ukraine, where he enters illegally through Russia, having all the permits from his Russian curators (I wonder what would happen to him in case of any criticism towards Russia).

His reports did not assess Russia’s large-scale invasion of Ukraine. Instead, Moscow liked Miller’s work, so he visited the occupied territory often. We will cite only a few cases: Mariupol, where he freely met with the leaders of the Russian-installed administration (he was in the city in May and November), Donetsk (November), Melitopol (November), and other occupied parts of Ukraine.

The main themes of his reports, unsurprisingly, coincide with the constant pieces of Russian propaganda:

– “Since 2014, Ukraine oppressed the Russian-speaking population and bombed Donbas; because of this, the Russian-speaking uprising began. This is a civil war”. Instead, Russia started a war against Ukraine back in 2014. Since that time, fighting was organized and sponsored by Russia, and the first fighters were also from there.

– “Russia and Ukraine are attacking the energy infrastructure”, so we must understand and accept Russia’s actions. The truth is that Ukraine never targeted civilian infrastructure deliberately and on such a scale as Russia. 

– “In the occupied territories, majority of people support Russia” – (especially if they are specially selected pro-Russian speakers by Miller himself)

– Miller’s reports from Mariupol are from areas not destroyed by Russian artillery, aviation, and tanks. By this, he proves the thesis of Russian propaganda that everyday life in the city has been restored. It certainly does not occur to him to ask what would have happened if Russia had not attacked.

– Miller writes with pleasure how everything is good with water, electricity, and communication in Donetsk and how wrong everything is in Kyiv

– He repeats the thesis of Russian propaganda about NATO’s direct participation in the war in Ukraine

So, if someone speaks as a pro-Russian propagandist, visits the occupied territories as a pro-Russian propagandist, has close ties with other such propagandists, works for the state TV channel of a country that is Russia’s main ally, repeats Russian propaganda theses – he is a pro-Russian propagandist indeed, no matter how much he declares himself as a “Johnny Miller, British journalist”.

Total Bids Placed:

Auction started 01.09.2023 14:01

Send Private Message

Loading...
Name:
Email:
Message: